«Μιλάμε για 27 ναυάγια, δώδεκα εκ των οποίων είναι βλαβερά και επικίνδυνα. Η κατάσταση είναι τραγική…» Χαράλαμπος Γαργαρέτας, διευθύνων σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας
[dropcap]Τ[/dropcap]ο ερειπωμένο, εμπορικό πλοίο, με την σκουριασμένη πλώρη που προεξέχει από την θάλασσα, είναι ένα από τα δεκάδες εγκαταλελειμένα σκάφη που βρίσκονται μέσα και γύρω από τον κόλπο της Ελευσίνας.
Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του Associated Press, οι ελληνικές αρχές αποφάσισαν επιτέλους να απομακρύνουν τα παροπλυσμένα σκάφη από την Ελευσίνα.
Αλλα εντελώς κάτω από το νερό και άλλα μισοβυθισμένα, αποτελεούν σοβαρό κίνδυνο τόσο για το περιβάλλον της περιοχής, όσο και για τη ναυσιπλοΐα.
Στη συνέχεια, ειδικές εταιρείες αναλαμβάνουν την αποσυναρμολόγησή τους και τη μετακίνηση των υπολειμμάτων – μια δουλειά την οποία κάνουν δωρεάν, με αντάλλαγμα την δυνατότητα να πουλήσουν τα μέταλλα και τα άλλα υλικά.
Ενα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Ελληνικές αρχές, είναι η έλλειψη αδειοδοτημένων εγκαταστάσεων διάλυσης πλοίων στην περιοχή και οι αντιδράσεις κάποιων κατοίκων που φοβούνται ότι η διαδικασία θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
«Καλούμεθα να αντιμετωπίσουμε τις αμαρτίες πολλών ετών» υποστηρίζει ο κ. Γαργαρέτας. «Το χρονικό περιθώριο που έχουμε στην διάθεσή μας είναι μικρό και τα γραφειοκρατικά και νομικά προβλήματα της ανέλκυσης όλων αυτών των πλοίων είναι τεράστια…»