ΥΓΕΙΑ

Γιατί δεν πρέπει να τρώτε γρήγορα

Το να καταναλώνετε το γεύμα σας σε λιγότερο από πέντε λεπτά αυξάνει τις πιθανότητες να γίνετε παχύσαρκη ή να εμφανίσετε μεταβολικό σύνδρομο.

Η παχυσαρκία και το μεταβολικό σύνδρομο αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε σε συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Χιροσίμα στην Ιαπωνία εξέτασαν 642 άνδρες και 441 γυναίκες σε διάστημα πέντε ετών, ταξινομώντας τους ως αργούς/ φυσιολογικούς/ γρήγορους καταναλωτές φαγητού. Διαπιστώθηκε ότι αυτοί που έτρωγαν γρήγορα ήταν 11,6% πιο πιθανό να έχουν αναπτύξει μεταβολικό σύνδρομο, το οποίο περιλαμβάνει την παχυσαρκία, την υψηλή αρτηριακή πίεση και τα υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων.

Η σχέση μεταξύ της γρήγορης κατανάλωσης φαγητού και της εμφάνισης ανησυχητικών συμπτωμάτων είναι γνωστή. Όταν τρώτε γρήγορα, το σώμα δεν έχει την ευκαιρία να στείλει σήμα στον εγκέφαλο ότι έχετε χορτάσει. Οι υποδοχείς στο στομάχι και οι σχετικές ορμόνες μπορεί να χρειαστούν 15 με 20 λεπτά για να δράσουν.

Το να μασάτε περισσότερο βοηθά στην πέψη του φαγητού σας. Το σάλιο σας έχει ένζυμα που λιπαίνουν και αρχίζουν να χωνεύουν αυτό που τρώτε, καθώς επίσης επιτρέπει στους γευστικούς σας κάλυκες να «αναλύσουν» το γεύμα.

Προκειμένου να τρώτε πιο αργά, συζητείστε την ώρα του φαγητού (όχι ενώ μασάτε, προφανώς), μειώστε το ρυθμό σας ώστε να ταιριάζει με εκείνον του πιο αργού στο τραπέζι και μην περιμένετε να λιμοκτονήσετε για να φάτε.

Ετικέτες

Σχετικά Άρθρα

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

  Subscribe  
Notify of
Close
Close