Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Εκτός ελέγχου τίθεται το σύστημα αστικών συγκοινωνιών Αθήνας. Πέραν τωνενεργειών του υπουργού Υποδομών Χρ.Σπίρτζη που έχουν ανοίξει “μαύρη τρύπα” 100 εκατ. ευρώ στον οργανισμό, σειρά βανδαλισμών και επιθέσεων σε λεωφορεία, ελεγκτές και σήμερα στην έδρα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών στα Εξάρχεια έχουν απαξιώσει τις αστικές συγκοινωνίες.

Τελευταίο επεισόδιο υπήρξε η επίθεση με βόμβα μολότοφ στον ΟΑΣΑ απόψε στις 3:00 τη νύχτα, γεγονός που προκάλεσε την παραίτηση του αναπληρωτή προέδρου του ομίλου και απόστρατου αξιωματικού Π.Ν. Ευάγγελου Ρέντζιου για λόγους ευθιξίας.

Ο ίδιος, σε ανακοίνωσή του, κάνει λόγο για στοχοποίηση “από τις “επίκαιρες” παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας για αναδρομικές διαγραφές προστίμων (αναδρομικές από το 2010!) και υποτιμητικές αναφορές σε εργαζόμενους ως “κεφαλοκυνυγούς”.

Την ίδια στιγμή, νωρίτερα σήμερα, ο τέως επικεφαλής της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης με ανακοίνωσή του αφήνει να εννοηθεί ότι όσα ανέφερε πρόσφατα ο Χρ. Σπίρτζης στη Βουλή για κατασπατάληση είναι ψέματα και ανακρίβειες.

Αλλά και ο τέως πρόεδρος του ΟΣΥ έκανε λόγο, σε πρόσφατη ανάρτησή του στο Facebook για ανακρίβειες, ψέματα και απαράδεκτα υπονοούμενα από τον Χρ.Σπίρτζη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του παραιτηθέντος Αν.προέδρου

“Η χθεσινή άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ΟΑΣΑ με βόμβες μολότοφ στις 3 η ώρα τη νύχτα ήρθε να συμπληρώσει την πρόκληση που βιώνει ο Όμιλος ΟΑΣΑ τους τελευταίους μήνες. Πριν από μερικούς μήνες πυρπολήθηκε ένα τρόλεϊ (αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ) στην Πατησίων, βανδαλίσθηκαν τουρνικέ σε λεωφορεία στην Καισαριανή και την προηγούμενη εβδομάδα, ελεγκτές εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ δέχθηκαν επίθεση από αγανακτισμένους “αγνώστους” με κουκούλες. Τέλος, οι διελεύσεις των μέσων μας στην Πατησίων έχουν περιορισθεί, και για λόγους ασφαλείας, λεωφορεία και τρόλεϊ ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών καθημερινά.

Το ιστορικό και διατηρητέο κτήριο, έδρα του Ομίλου από το 1978 βρίσκεται στη οδό Μετσόβου, σε μικρή απόσταση από την πλατεία Εξαρχείων αυτή τη στιγμή έχει σπασμένα τζάμια και μια μαυρισμένη πρόσοψη από την πυρκαγιά, που ευτυχώς περιορίσθηκε εγκαίρως.

Τους τελευταίους μήνες, το προσωπικό του ΟΑΣΑ και του Ομίλου δέχεται πρωτοφανείς επιθέσεις, έχοντας πλέον στοχοποιηθεί από τις “επίκαιρες” παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας για αναδρομικές διαγραφές προστίμων (αναδρομικές από το 2010!) και υποτιμητικές αναφορές σε εργαζόμενους ως “κεφαλοκυνυγούς”.

Η μαύρη πλέον πρόσοψη του κτηρίου μας θα αποκατασταθεί, με τους πενιχρούς πόρους που πλέον διαθέτει ο Οργανισμός. Αυτό που δεν μπορεί να αποκατασταθεί είναι η εικόνα των εργαζομένων, αλλά και η εικόνα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που βυθίζεται μέρα με την ημέρα στην αφάνεια και στην απαξίωση.

Ποιο είναι άραγε το επόμενο βήμα; Να θρηνήσουμε θύματα;

Κατόπιν των ανωτέρω, ως δείγμα ευθιξίας, υποβάλλω την παραίτησή μου από Αναπληρωτής Πρόεδρος του Ομίλου ΟΑΣΑ”.

Οικονόμου: Ψέματα, ανακρίβειες και υπονοούμενα

“Με αφορμή την ακρόαση από την επιτροπή της Βουλής των διοικήσεων των συγκοινωνιακών φορέων ο κ. Σπίρτζης προκειμένου να δημιουργήσει συνειρμούς για κακοδιαχείριση και αδιαφάνεια, παρά το γεγονός ότι η ΟΣΥ έχει ελεγχθεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια (τελευταία φορά από το ΓΛΚ για μισθοδοσίες, προμήθειες κ.α. το καλοκαίρι του 2015) χρησιμοποίησε μια σειρά από ψέμματα, ανακρίβειες και υπονοούμενα.

Πριν απαντήσω σημείο προς σημείο για τα όσα αφορούν την ΟΣΥ θα ήθελα να θυμίσω ότι ο κ Σπίρτζης είναι υπουργός από τον Ιανουάριο του 2015. Παρά τις διαδοχικές μου προσπάθειες να τον συναντήσω και να τον ενημερώσω αυτό δεν κατέστη ποτέ δυνατόν. Παράλληλα από την πρώτη στιγμή είχα ζητήσει να αντικατασταθώ, υπέβαλα την παραίτηση μου 5 φορές και έγινε δεκτή μόλις τον Νοέμβριο χωρίς την ταυτόχρονη αντικατάσταση μου. Κάθε φορά που με δηλώσεις του ασχολούνταν με τις συγκοινωνίες οι εταιρείες έχαναν κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ (δωρεάν μετακίνηση την περίοδο του δημοψηφίσματος και μετά, δωρεάν μετακίνηση ανέργων χωρίς πρόνοια αντίστοιχης οικονομικής υποστήριξης, αύξηση του ΦΠΑ, απαξίωση ελεγκτικού μηχανισμού κατά της εισιτηριοδιαφυγής)

Τώρα σε ότι αφορά τις ανακρίβειες, τα ψέμματα και τα υπονοούμενα

Ότι προβλέπει ο νόμος και η ΣΣΕ για τους ειδικούς συμβούλους, τον Γεν Διευθυντή και όλους τους εργαζόμενους.

Οι θέσεις των ειδικών συμβούλων και οι αμοιβές τους σε όλα τα ΝΠΙΔ καθορίζονται από τον νόμο. Οι ειδικοί σύμβουλοι που είχα καθ’όλη την διάρκεια της παρουσίας μου στην διοίκηση της ΟΣΥ και πληρώνονταν από την εταιρεία δεν ξεπέρασαν ποτέ τον αριθμό των τριών ατόμων, όπως ο νόμος ορίζει. Είναι τελείως ψευδές ότι είχα ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος 7 ή 5 ειδικούς συμβούλους όπως επικαλείται ο κ. υπουργός. Αντίστοιχα ψευδή είναι και τα στοιχεία για τις απολαβές τους.

Σε ότι αφορά την αμοιβή του Γεν Διευθυντή είναι αυτή που προβλέπει ο ν 4024, αντίστοιχα με βάση τα όσα προβλέπει ο νόμος αλλά και η συλλογική σύμβαση εργασίας αμείβονται όλα τα στελέχη της εταιρείας.

Έσοδα 700000 ευρώ το χρόνο από την υποστήριξη από εξωτερικούς νομικούς συνεργάτες.

Σε ότι αφορά τη συνεργασία με εξωτερικούς νομικούς συνεργάτες η πραγματικότητα έχει ως εξής:

Η νομική υπηρεσία της ΟΣΥ αποτελείται από 4 άτομα (3 πλέον). Αυτά τα 4 άτομα έχουν να διαχειριστούν έναν όγκο περίπου 2000 υποθέσεων το χρόνο πέρα από την γνωμοδοτική δουλειά που έχουν να κάνουν στις διάφορες επιτροπές στην εταιρεία. Εξαιτίας της φύσης της εταιρείας ένα σημαντικό κομμάτι αυτών των υποθέσεων (το 2014 περίπου 800) αφορούσαν υποθέσεις αποκατάστασης υλικών ζημιών. Προκειμένου η εταιρεία να μην χάνει τα έσοδα από τις υποθέσεις αυτές πάγια τακτική της ήταν να αναθέτει την διαχείριση αυτών των υποθέσεων σε εξωτερικούς δικηγόρους με τις χαμηλότερες.”