ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣΤΟΠΙΚΑ

Εξι προσφυγές κατά του διαγωνισμού παραχώρησης του έργου «Θριάσιο 2»

Εξι προσφυγές  κατατέθηκαν στον διαγωνισμό επιλογής αναδόχου για τη σύμβαση παραχώρησης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο.

Το έργο, γνωστό και ως «Θριάσιο 2», καθώς ετοιμάζεται να εισέλθει στη β΄ φάση διεξαγωγής του διαγωνισμού, έχει εγείρει μέχρι στιγμής έξι προσφυγές, από δύο συμμετέχοντες, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την PEARL (συμφερόντων Cosco). Αντιθέτως, δεν υπήρξαν ενστάσεις ή προσφυγές από τους άλλους δύο συμμετέχοντες στον διαγωνισμό (Goldair και Damco).

Στην αρχική φάση του διαγωνισμού ενδιαφέρον υπέβαλαν τα εξής σχήματα: 1. PEARL Α.Ε., 2. η Ενωση εταιρειών Damco Energy Α.Ε. – Foodlink Α.Ε. 3. Goldair Cargo A.E. και 4. η Ενωση εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. – Sarmed. Οι έξι προσφυγές κατατέθηκαν στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και με τις αιτήσεις τους οι δύο προσφεύγοντες (PEARL και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) αιτούνται την ακύρωση της συμμετοχής των ανταγωνιστών τους στη β΄ φάση του διαγωνισμού. Η εκδίκαση των προσφυγών αναμένεται να γίνει από την ΑΕΠΠ στις επόμενες 7-10 ημέρες.

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», οι δύο προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της συμμετοχής των υπολοίπων ενδιαφερομένων, είτε για ουσιαστικούς είτε για τυπικούς λόγους. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότερες προσφυγές βασίζονται στο άρθρο 8 της πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το σχετικό με τα κριτήρια επαγγελματικής επάρκειας και τεχνικής ικανότητας των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούσαν ότι με βάση τους όρους του συγκεκριμένου άρθρου, θα πρέπει όλες οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις στον διαγωνισμό να διαθέτoυν εμπειρία σε θέματα μεταφορών και διαχείρισης εμπορευμάτων (logistics).

Αλλοι ωστόσο ισχυρίζονται το αντίθετο, ότι δηλαδή στην περίπτωση της Ενωσης Επιχειρήσεων αρκεί κάποιο μέλος της να διαθέτει εμπειρία σε logistics.

Οπως και να έχει η κατάσταση, φαίνεται ότι και το Θριάσιο ΙΙ θα αντιμετωπίσει μεγάλες καθυστερήσεις. Υπενθυμίζεται ότι η πρόσκληση υποβολής ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο έργο, έδινε «παράθυρο» υποβολής προσφορών μόλις ενός μήνα. Οι ενδιαφερόμενοι, από 15 Φεβρουαρίου που δημοσιοποιήθηκε η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, είχαν ως καταληκτική ημερομηνία προκειμένου να υποβάλουν ενδιαφέρον τη 18η Μαρτίου 2019. Το μικρό αυτό «παράθυρο», συν το γεγονός ότι η πρόσκληση δόθηκε μόνον στην ελληνική γλώσσα, για πολλούς αποθάρρυνε πιθανές ξένες συμμετοχές στον διαγωνισμό. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δικαιολόγησε αυτή τη σπουδή, με τις δήθεν πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την επιστροφή της κρατικής ενίσχυσης που καταλόγισε στον ΟΣΕ, ύψους 240 εκατ. ευρώ. Ηταν πασιφανές ωστόσο ότι το όριο της 31ης Μαρτίου 2019 δεν θα τηρούνταν και ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έβαζε εκ νέου νερό στο κρασί της σχετικά με την επιστροφή της κρατικής ενίσχυσης. Η ηγεσία του υπουργείου ωστόσο είχε μια καλή ευκαιρία να περιορίσει τον ανταγωνισμό.

Σημειώνεται ότι στις ελληνικές καλένδες οδηγείται και το «Θριάσιο Ι» που αφορά την παραχώρηση 580 στρεμμάτων στην εταιρεία Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο Α.Ε. Η σύμβαση παραχώρησης, καίτοι έχει κυρωθεί με σύμβαση στην ελληνική Βουλή από τον περασμένο Νοέμβριο, δεν έχει προχωρήσει καθώς δεν έχε λάβει τις ευλογίες της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν. Σύμφωνα δε με τα ερωτήματα που έχει θέσει στις ελληνικές αρχές με επιστολή της, φαίνεται ότι αν τελικά οι κοινοτικές αρχές δώσουν το πράσινο φως, αυτό δεν θα συμβεί πριν από το τέλος του 2019.

Ετικέτες

Σχετικά Άρθρα

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

  Subscribe  
Notify of
Close
Close