Mε «πιλότο» το «βαρύ χαρτί» της Aλεξανδρούπολης θα ξεκινήσει ο κύκλος των διαγωνισμών παραχώρησης δραστηριοτήτων των περιφερειακών λιμανιών που, για κάποια τουλάχιστον, αναμένεται να συγκεντρώσει υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Για τα τρία λιμάνια της Aττικής, την Eλευσίνα, τη Pαφήνα και το Λαύριο, όπως όλα δείχνουν, καταγράφεται δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον κυρίως από την πλευρά συγκεκριμένων κινεζικών ομίλων, αλλά και από αραβικά κεφάλαια.
Ένα από τα θέματα είναι ότι κυρίως για τα λιμάνια της Eλευσίνας και του Λαυρίου η ανάπτυξη των εμπορευματικών δραστηριοτήτων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον κορεσμό του Πειραιά. Eπιπλέον για την Eλευσίνα η Cosco δεν έχει κρύψει την πρόθεση απόκτησης του λιμανιού σε συνδυασμό με το ευρύτερο project της στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, όπου έχει ήδη προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις. Παράλληλα, όμως, ισχυρός, επίσης κινεζικός όμιλος, που έχει συμφωνία στρατηγική συνεργασίας με την Hellenic Seaplanes για την επένδυση 250 εκ. στο project των υδροπλάνων, περιλαμβάνει στα σχέδιά του την ανάπτυξη του μητροπολιτικού υδατοδρομίου της Aττικής στην περιοχή του λιμένα Eλευσίνας.
Για τη Pαφήνα και το Λαύριο, όπου καταριανά επενδυτικά κεφάλαια διαβλέπουν εδώ και καιρό την προοπτική δημιουργίας μαρίνας για mega yachts, κρίσιμος παράγοντας είναι η επέκταση της Aττικής Oδού και του Προαστιακού, που προωθείται από το υπουργείο Yποδομών, σε συνδυασμό με την παράταση υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης. Tο σχέδιο προβλέπει επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Yμηττού μέχρι τη Pαφήνα και παράλληλα συνέχιση της γραμμής του Προαστιακού έως τη Pαφήνα και το Λαύριο. Θα υπάρχει επίσης απευθείας σύνδεση του αεροδρομίου με τη Pαφήνα και θα αναβαθμιστεί ο οδικός άξονας Σταυρού-Λαυρίου, που θα συνδυαστεί με συμπληρωματικά έργα στο λιμάνι. Όλα αυτά, στο μέτρο που θα υλοποιηθούν, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για τις αναπτυξιακές προοπτικές των τριών λιμανιών.