Μεγάλες οι καθυστερήσεις σε περιοχές όπως τα Άνω Λιόσια, την Ελευσίνα, τη Μάνδρα και τη Μαγούλα Εμφανή είναι τα προβλήματα από την έλλειψη οδηγών στα αστικά λεωφορεία, όπου συνεχίζεται η πτώση επιβατών. Σύμφωνα με εκπροσώπους εργαζομένων, οι οδηγοί των λεωφορείων υπολογίζονται σήμερα σε 3.500, έναντι 5.500 που ήταν το 2009.
Συνέπεια των ελλείψεων προσωπικού είναι η περικοπή αρκετών δρομολογίων ενώ ακόμη και εκείνα που εκτελούνται, εμφανίζουν μεγάλες καθυστερήσεις, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό. Η μέση αναμονή στις στάσεις, σ’ όλες τις γραμμές, φτάνει τα 25 λεπτά, σύμφωνα με συνδικαλιστές, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις όπου η καθυστέρηση μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 40′.Τα εντονότερα προβλήματα παρατηρούνται στις δυτικές περιοχές, αλλά και στα νότια προάστια. Μεγάλες καθυστερήσεις και περιορισμένη χωρητικότητα, λόγω της δρομολόγησης μικρών οχημάτων, παρατηρούνται στις τοπικές γραμμές προς Αργυρούπολη και Τερψιθέα, οι οποίες αναχωρούν από το σταθμό του μετρό στο Ελληνικό. Έως και 40 λεπτά στη στάση Οι περιοχές με τα πιο έντονα προβλήματα είναι τα Λιόσια, το Καματερό, η Ελευσίνα, η Μάνδρα, η Μαγούλα, ο Κορυδαλλός, το Σχιστό, το Πέραμα, η Παιανία, η Ανθούσα, το Πικέρμι, το Κορωπί και τα Σπάτα. Συνολικά, ο ΟΑΣΑ έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε αναδιοργάνωση του συνόλου των γραμμών, η οποία στην πράξη περιελάμβανε αρκετές καταργήσεις και συγχωνεύσεις γραμμών. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 600 προσωρινές και 300 μόνιμες τροποποιήσεις γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Μπορεί να ιδρύθηκαν νέες γραμμές, κυρίως λεωφορειακές, ωστόσο στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο ΟΑΣΑ ακολουθούσε την οδό της συγχώνευσης γραμμών, περιορίζοντας δραστικά τις προσφερόμενες θέσεις. Σωρευτικά, υπολογίζεται ότι τα δρομολόγια είναι μειωμένα κατά 30%, ενώ από τα 2.100 οχήματα που έχει στη διάθεσή της η ΟΣΥ, στους δρόμους βγαίνουν μόλις τα 1.134.
Ακολουθήστε το «ΘΡΙΑΣΙΟ» στο Google News, Facebook & Twitter