Το «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, προκειμένου να αντιμετωπιστούν θέματα εξυπηρέτησης των καταναλωτών χωρίς την μεσολάβηση courier. Τώρα επιστρατεύεται όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης για να αντιμετωπιστεί αφενός το φαινόμενο καθυστερήσεων στις παραδόσεις που παρατηρείται τελευταία αλλά και για να μην παρατηρηθούν φαινόμενα συνωστισμού έξω από τα εμπορικά καταστήματα τις ημέρες των γιορτών, όπως στο εξωτερικό.
Το «click away» προβλέπει τα εξής τρία βήματα σύμφωνα με τους κανόνες που ανακοίνωσε ο Υπουργός:
1. Γίνεται ηλεκτρονική (από τη ιστοσελίδα του καταστήματος) ή τηλεφωνική παραγγελία του προϊόντος. Μπορεί να γίνει και προπληρωμή.
2. Ορίζεται ραντεβού για την παραλαβή του προϊόντος από το κατάστημα. Σε κάθε περίπτωση αυτή θα γίνεται εκτός του καταστήματος όπου θα υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής για όσους καταναλωτές δεν έχουν ήδη πληρώσει ηλεκτρονικά.
3. Με το αποδεικτικό παραγγελίας ή/και πληρωμής παραλαμβάνεται το προϊόν από τον ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος.
Όπως σημείωσε ο κ.Γεωργιάδης, έξω από το κατάστημα θα μπορούν να είναι μόνο 9 πελάτες και σε απόσταση 2μ μεταξύ τους.
Για να μεταβούν στο κατάστημα θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους sms ή αποδεικτικό σχετικά με την παραγγελία και τον ορισμένο χρόνο παραλαβής του.
«Η μέθοδος του «click away» θα αποτελέσει τον μόνο τρόπο για τα εμπορικά καταστήματα, να πωλούν τη περίοδο της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση του και του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
Σε ό,τι αφορά στις διαφορές στους όρους «e-shop» και «e-commerce» αντίστοιχα, ενώ ο κάθε όρος έχει δικό του ορισμό και είναι δύο διαφορετικές έννοιες.