Πιο συγκεκριμένα, εκπρόσωποι του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου Εργαζομένων Ναυπηγείων Ελευσίνας μετέφερε στον Αντιπεριφερειάρχη τη δεινή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι λέγοντας: « Οι 600 εργαζόμενοι του Ναυπηγείου μας έχουμε φτάσει πλέον στα όρια της απελπισίας και της εξαθλίωσης, αντιμετωπίζοντας πλέον μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης – τόνισαν – Διεκδικούμε τα δεδουλευμένα μας γιατί είμαστε απλήρωτοι από 6 έως 9 μήνες και αγωνιούμε για το μέλλον και τη δουλειά μας.» Ταυτόχρονα, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων επεσήμαναν πως διεκδικούν μια βιώσιμη λύση ανάπτυξης για τα Ναυπηγεία και πως αγωνίζονται για να κρατήσουν τα Ναυπηγεία ανοιχτά. Να σημειωθεί , πως σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν οι εργαζόμενοι, η επιχείρηση τα τελευταία 4 χρόνια αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα επιβίωσης, με μειωμένο κύκλο εργασιών, έλλειψη ρευστότητας, άρνηση χρηματοδότησης από τράπεζες και εργοδοτική οικονομική αδυναμία. Ήδη έχει ενταχθεί στις διαδικασίες του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα και σήμερα βρίσκονται κυριολεκτικά ένα βήμα πριν από την πτώχευση και το λουκέτο. Λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης, με πρωτοβουλία του κ. Γιάννη Βασιλείου συγκαλείται πλατιά σύσκεψη για την προοπτική των ναυπηγείων Ελευσίνας και την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι 600 εργαζόμενοι της επιχείρησης, την Τρίτη 7 Οκτωβρίου και ώρα 11 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής . ( Ελευσίνα , Ηρώων Πολυτεχνείου 78 -1ος όροφος). Στη σύσκεψη έχουν προσκληθεί τόσο ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Νικόλαος Δένδιας, Βουλευτές της Περιφέρειας Αττικής , εκπρόσωποι Κοινοβουλευτικών Ομάδων , της ΓΣΕΕ, του Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας- Δυτικής Αττικής και φυσικά πρωταγωνιστές θα είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Να αναφερθεί εδώ ότι η κατάσταση αυτή δεν ήρθε ξαφνικά από τον ουρανό. Τα σοβαρά προβλήματα των Ναυπηγείων της χώρας είναι χρόνια. Το σύνολο της ναυπηγικής βιομηχανίας, της αμυντικής βιομηχανίας, αλλά και του κλάδου του Μετάλλου, βρίσκεται αντιμέτωπο με την απαξίωση αλλά και το μεγάλο ανταγωνισμό από τα κορυφαία ναυπηγοεπισκευαστικά σχήματα της Κίνας κι άλλων χωρών. Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη η ανεργία ξεπερνάει το 90% και βρίσκεται αντιμέτωπη με την αλλαγή χρήσης των ντόκων της, όπως προβλέπουν συμφωνίες με την COSCO. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας υπολειτουργούν, όπως και αυτά στο Νεώριο της Σύρου. Της Χαλκίδας, από την άλλη, έχουν γίνει καρνάγιο, όπου κυριαρχεί η μαύρη ανασφάλιστη εργασία.
Κι ενώ ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα η οποία είναι πρώτη δύναμη παγκοσμίως στη ναυτιλία απειλείται με συρρίκνωση και αφανισμό στη γειτονική Τουρκία οι επισκευές ‘’ανθίζουν’’. Την τελευταία διετία χώρες σε όλη τη Μεσόγειο επενδύουν στη ναυπηγοεπισκευή, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Τουρκία, η οποία στα παράλιά της έχει κατασκευάσει περισσότερα από 100 ναυπηγεία τα οποία ειδικεύονται σχεδόν αποκλειστικά στις επισκευές. Ορισμένα από αυτά ανήκουν στον κρατικό φορέα. H Turkish Shipbuilding Industry Inc είναι μια holding company υπεύθυνη για όλες τις ναυπηγοεπισκευές του κρατικού φορέα. Μετά από πέντε χρόνια η προσφορά πλοίων προς επισκευή θα αυξηθεί κατακόρυφα και για αυτό ο κλάδος αυτός παρουσιάζει άνθιση στις χώρες της Μεσογείου πλην της Ελλάδας! Υποψήφια κράτη για επενδύσεις από τους Έλληνες επιχειρηματίες είναι η Τουρκία, η Ιταλία, η Μασσαλία η Βουλγαρία, η Αλβανία, και η Κίνα. Παλότερη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά από τις απαντήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η Ναυπηγοεπισκευατική Ζώνη (ΝΕΖ) δεν είναι ανταγωνιστική, και «ο κύριος λόγος που δεν χρησιμοποιείται από τις ναυτιλιακές εταιρείες σε ποσοστό 83% είναι ο χρόνος παράδοσης και το κόστος. Έτσι, πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν επενδύσεις στο εξωτερικό». «Οι γείτονες Τούρκοι, Ρουμάνοι, Ιταλοί, κατάφεραν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να αναπτύξουν τον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στη χώρα τους, σε βαθμό που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί. Μήπως έχουν καλύτερη τεχνογνωσία, ή περισσότερη εργατικότητα ή μεγαλύτερο εμπορικό στόλο; Όχι. Έκαναν όμως επενδύσεις και απαλλάχτηκαν από την γραφειοκρατία. Οι Ιάπωνες έχουν αξιόλογα ναυπηγεία παρότι οι εργατικοί μισθοί δεν είναι χαμηλοί. Έχουν όμως πολύ καλή ποιότητα υπηρεσιών και εργασιών έτσι προσέλκυσαν πολλούς Έλληνες πελάτες. Επιπλέον, κανένας δεν αμφιβάλλει για την φιλοπατρία των Ελλήνων, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές θα προτιμήσουν να επισκευάσουν τα πλοία τους στην πατρίδα τους, εφόσον αυτό είναι οικονομικά συμφέρον και έχουν διαμορφωθεί οι απαιτούμενες συνθήκες», ανέφερε σε μια ενδιαφέρουσα επιστολή του ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου (Ένωσης) Ναυτικών Πρακτόρων και Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένων, Θ. Θεολογίτης .