ΒΚ: Αντιλαμβάνομαι πως φωτογραφίζετε πρόσωπα και καταστάσεις που σας ενόχλησαν, για τις οποίες δεν είμαι ενήμερος, και εν ολίγοις δεν μπορώ να καταλάβω σε πιο περιστατικό αναφέρεστε. Όμως ας τ’ αφήσουμε αυτό. Αν υποθέσουμε λοιπόν πως κάνουμε εντελώς λάθος. Αν υποθέσουμε πως απλά είμαστε φοβικοί και δη, ξενοφοβικοί. Αν υποθέσουμε πως οι μετανάστες δεν πρόκειται να πειράξουν κανέναν, και πως η εγκληματικότητα που απορρέει από αυτούς είναι ισόβαθμη της δικής μας εγκληματικότητας, αυτής των κατοίκων του Ασπροπύργου, παλιννοστούντων και γηγενών. Πως θα λειτουργήσουν τα γήπεδα και οι χώροι ανάπλασης στην Γκορυτσά; Δεδομένης της αναπόφευκτης συγκρούσεως των θρησκευτικών πεποιθήσεων και ιδεών, τι θα γίνει η εκκλησία Ρωσικού ρυθμού στην Γκορυτσά – η ‘Κόκκινη’ Εκκλησία – και τα πάμπολλα ταχυφαγεία που σερβίρουν κατά κόρον χοιρινό; Tέλος, πήρε χρόνια οι γηγενείς Αρβανίτες Ασπροπύργιοι κάτοικοι να ενσωματωθούν με τους Πόντιους παλιννοστούντες, ενώ ακόμη η μειονότητα Roma δεν έχει κάνει βήματα προς την αφομοίωση της. Για πόσο υπολογίζεται από τον κρατικό σχεδιασμό της κυβέρνησης να φιλοξενηθούν εδωπέρα; Αν αυτή η φιλοξενία είναι μόνιμη, επρόκειται να αφομοιωθεί από την κοινωνία του Ασπροπύργου;
ΔΑ: Βασίλη, θίγεις το κυρίαρχο ζήτημα, για την Ελλάδα, την Ευρώπη και την Ανθρωπότητα, και σ΄ ευχαριστώ, που μου δίνεις την ευκαιρία να τοποθετηθώ επ΄ αυτού. Κάποιοι, αφελείς ή νεροκουβαλητές, μας λένε πως, κι οι Γονείς ή οι Παππούδες μας ήταν Μετανάστες. Δυστυχώς, αποσιωπούν όλα όσα τους ξεχωρίζουν από το σύγχρονο μεταναστευτικό ζήτημα. Οι δικοί μας, πήγαν κατόπιν προσκλήσεως των αρχών της χώρας που τους δέχτηκε, και σεβάστηκαν πλήρως τις ιδιαιτερότητες, τις αξίες και τις δομές εκείνων των χωρών. Γι΄ αυτό και δεν δημιούργησαν το παραμικρό πρόβλημα στις κοινωνίες όπου εντάχθηκαν, αρμονικά με τους γηγενείς πληθυσμούς. Οι σύγχρονοι μετανάστες, δυστυχώς, όπως αποδεικνύεται από όσα βιώνει η βόρεια και κεντρική Ευρώπη, έρχονται σαν επίδοξοι καταληψίες της ηπείρου μας. Απαιτούν να επιβάλλουν αξίες, τρόπους ζωής, θρησκευτικές πεποιθήσεις, κοινωνική οργάνωση, στις χώρες όπου εγκαθίστανται. Όχι όλοι, αλλά ένα μεγάλο μέρος από αυτούς, περιμένει υπομονετικά να δυναμώσει, για να εξαπολύσει επίθεση αφομοίωσής μας, στο δικό τους πρότυπο ζωής. Κι αναρωτιέμαι: την ανοχή, σε μια τέτοια στρατηγική, μπορούμε να τη βαφτίζουμε ανθρώπινη και δημοκρατική μας υποχρέωση; Επιπλέον, μου κάνει εντύπωση ότι, όλοι όσοι ξεπερνούν αναπάντητα, όσα μόλις σας επισήμανα, πώς δεν αρθρώνουν ούτε μια λέξη, για τους λόγους και τους δράστες των καταστάσεων, που καθιστούν πρόσφυγες και μετανάστες, εκατομμύρια ανθρώπους!… Είμαστε εμείς που τους καταστήσαμε τέτοιους; Πλήρωσαν κάτι, εκείνοι που τους εκδίωξαν απ΄ τους τόπους τους; εκτός απ΄ τα ναύλα των δουλέμπορων; Όποιος θέλει, λοιπόν, σοβαρή κουβέντα, με επιχειρήματα, για την ουσία του μεταναστευτικού – προσφυγικού ζητήματος, εδώ είμαστε, να την κάνουμε! Πριν απ΄ όλα όμως, ας ξεκαθαρίσει μέσα του, τίνος τις αμαρτίες πληρώνει σήμερα η Ελλάδα και η Ευρώπη, και ποια θα έπρεπε να είναι η τιμωρία των ενόχων…
ΒΚ: Εξαπολύετε μύδρους προς ‘εργολάβους αλληλεγγύης’. Τι υπαινίσσεστε; Επίσης είδαμε αναρτημένες φωτογραφίες στο facebook, που απεικονίζουν κατασβέσεις μικρο-εμπρησμών. Φημολογείται πως «αλληλέγγυοι» προχώρησαν σε τέτοιου είδους ενέργειες ώστε να σαμποτάρουν τον εικονικό αποκλεισμό σας. Παρακαλώ σχολιάστε.
ΔΑ: Κύριε Καραμπούλα, στο Κόσσοβο ξεκληρίστηκαν, αφανίστηκαν, εκατοντάδες χιλιάδες Ρομά. Ακούσατε ποτέ κάτι γι΄ αυτούς; Διαβάσατε κάποια ανακοίνωση, είδατε καμιά εκδήλωση διαμαρτυρίας, για εκείνα τα δύστυχα θύματα; Ποιος αλήθεια απαγορεύει, ακόμη και την απλή αναφορά σε εκείνους, και ποιος ενισχύει, και με ποια κριτήρια, τους αγώνες για κάποιους άλλους; Έχουν ‘‘ανθρωπόμετρο’’ όλοι αυτοί οι κατά περίπτωση αλληλέγγυοι; Κι από ένα σημείο και μετά εκδηλώνουν την αλληλεγγύη τους; Αλήθεια, γιατί σιωπούν, όταν οι Ρομά περιοχών του Ασπρόπυργου, βάζουν στο στόχαστρο οικονομικούς μετανάστες; Δεν γράφει κάτι το manual γι΄ αυτές τις περιπτώσεις; Εν πάσει περιπτώσει, ο τόπος μας δεν δέχεται μαθήματα ανθρωπιάς, από κατά περίπτωση ευαίσθητους. Αποδεικνύει καθημερινά ότι, όλοι εμείς, έχουμε συγκροτήσει μια κοινωνία που σέβεται τον Συνάνθρωπο, ανεξαρτήτως καταγωγής ή θρησκείας, αλλά πρωτίστως υπερασπίζεται όσα έχτισε με φρόνηση, με αγώνες και θυσίες, τούτος ο Λαός. Και δεν τα διαπραγματεύεται με ομάδες που ασκούν το επάγγελμα της αλληλεγγύης…
ΒΚ: Δεν πήραμε απάντηση για τις κατασβέσεις των μικροεμπρησμών, και τους τελεστές των, αλλά φαντάζομαι θα έχετε τους λόγους σας για να μην τις/τους θίγετε. Μου κάνει εντύπωση και ίσως να ήθελα να σας συγχαρώ για το επίπεδο σας στο συγκεκριμένο. Αλλά αντ’ αυτού θα συνεχίσω το διάλογο μας. Πληροφορούμαστε λοιπόν ότι η παρούσα κρατική περιουσία, της οποίας έχετε προχωρήσει σε συμβολικό αποκλεισμό ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Σκοπός των λυόμενων οικίσκων και των τροχόσπιτων είναι να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις θεομηνιών, σεισμών και άλλων φυσικών καταστροφών από Έλληνες πολίτες, και συνεπώς κατοίκων Ασπροπύργου. Τι θα γίνει αν στ’ αλήθεια χτυπηθούμε από τέτοιου είδους φυσικές καταστροφές; Πως έχει υπολογίσει ο κρατικός στρατηγικός σχεδιασμός να αντιμετωπιστεί μια τέτοια ενδεχόμενη απρόσμενη εξέλιξη; Ή σκοπεύει να το ρισκάρει;
ΔΑ: Το γνωστό παιχνίδι, που ονομάζεται ‘πινγκ – πονγκ ευθυνών! Τίποτε άλλο! Και, δυστυχώς, αυτό θα συμβεί, για πολλοστή φορά, σε τούτη την ταλαίπωρη Πατρίδα! Εύχομαι να μην συμβεί, κι ελπίζω πως, αύριο δεν θα υπάρχει η εν λόγω ζοφερή προοπτική.
ΒΚ: Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε πως έχουμε τελειώσει με την βασική έκθεση των αποριών μας, και θα θέλαμε να περάσουμε σε πιο τολμηρές, πιο σκληρές ερωτήσεις. Αν θέλετε θα μπορούσαμε να σταματήσουμε και εδώ, ή αν το κρίνετε αναγκαίο στην πορεία, μπορούμε να σταματήσουμε εκεί που επιθυμείτε. Μας επιτρέπετε να συνεχίσουμε λοιπόν;
ΔΑ: Σας παρακαλώ, συνεχίστε!
ΒΚ: Διαβάσαμε σε κάποιες πηγές στο διαδίκτυο πως θέσατε εναλλακτική τοποθεσία εγκαθιδρύσεως hot spot. Στην αρχή ακολουθήσαμε μια φήμη, που ήθελε να είναι οι παλιές Βάσεις του Νάτο, στα όρια του Δήμου με το βουνό. Κατόπιν όμως, και όπως καθίσταται σαφές από την Ολοκληρωμένη Τοποθέτηση σας, αυτό δεν ισχύει. Διαβάζουμε όμως ξεκάθαρα πως αντιπροτείνατε τη «Δημοτική Κατασκήνωση» Ασπροπύργου στα Βίλια Αττικής. Από τη μία αυτή ήταν μια πολύ έξυπνη εναλλακτική, που ωφελεί τους Δημότες Ασπροπύργου, αλλά σίγουρα αδικεί τους κατοίκους Βιλίων. Μοιάζει με τις ποινές των ευγενών στην αρχαία Ελλάδα, όπου τιμωρούνταν στη θέση τους … οι σκλάβοι τους. Φέραμε ένα φτωχό παράδειγμα στην προσπάθεια μας να είμαστε δίκαιοι με όλους. Από την άλλη σίγουρα θα ισχυριστείτε πως η δημοτική κατασκήνωση στα Βίλια διαθέτει σύγχρονες υποδομές φιλοξενίας, και το μέρος δεν αποτελεί κίνδυνο για τους ίδιους τους μετανάστες. Παρακαλώ επεκταθείτε πάνω σε αυτό.
ΔΑ: Δεν προτείναμε την Κατασκήνωση, με την προοπτική να γίνει Κέντρο Φιλοξενίας. Ούτε είμαστε της λογικής, ‘‘μια σπιθαμή απ΄ τον Ασπρόπυργο, κι ας είναι και στα Βίλλια’’… Ο κ. Υπουργός ζήτησε βοήθεια, για ένα με ενάμισο μήνα, μέχρι να τους μεταφέρει σε οργανωμένα Κέντρα. Με τη λογική, λοιπόν, πως όλοι πρέπει να βοηθήσουμε, και με δεδομένο πως, από τα μέσα Ιουνίου θα λειτουργήσει η Κατασκήνωση, προσφέραμε το χώρο προσωρινά, έχοντας υπόψη ότι βρίσκεται μακράν της πόλης των Βιλλίων, σε ένα τόπο που θα μπορούσε να επιτηρηθεί εύκολα. Ωστόσο, οι αρμόδιοι δεν βρήκαν κατάλληλο το χώρο, με το σκεπτικό ότι βρίσκεται μακράν των Αθηνών, κι οι μετανάστες – πρόσφυγες θα τον απορρίψουν… Για κανέναν άλλο χώρο δεν υπήρξε η παραμικρή συζήτηση.
BK: Από την άλλη, κυκλοφορεί η φήμη πως βρίσκεστε σε τόσο μεγάλη υπερδιέγερση, στην προσπάθεια σας να αποφύγετε το hot spot στην Γκορυτσά, για να προστατέψετε μια πολύ μεγάλη μερίδα των ψηφοφόρων σας, τους Πόντιους. Πιστεύουμε πως αυτό είναι μεν λογικό, αλλά ακόμα και αν σας ζητούσαν να γίνει στο κέντρο του Ασπροπύργου, ή στα Νεόκτιστα πάλι θα λέγατε όχι. Είστε δήμαρχος σε ολόκληρο τον Ασπρόπυργο, και όποιο σημείο και να αδικούσατε, θα αντιμετωπίζατε εντόπια δυσαρέσκεια. Βέβαια έχει να κάνει και με την τοποθεσία της κρατικής περιουσίας, μιας και σε ιδιωτική περιουσία η κυβέρνηση δεν μπορεί να παρέμβει. Υπάρχουν άλλες εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο όπου ανήκουν στην περιουσία του κράτους; Θα μπορούσαν να αιτηθούν από την κυβέρνηση για την μετατόπιση του hot spot σε άλλες τοποθεσίες του Ασπροπύργου, ή μόνο η Γκορυτσά αποτελεί ‘επίφοβο’ σημείο hotspot; Παρακαλώ απαντήστε συνολικά.
ΔΑ: Κύριε Καραμπούλα, μακριά από εμένα οι διαχωρισμοί και τα προβαδίσματα. Το έχω αποδείξει ότι, δεν ξεχωρίζω τους Ασπροπύργιους, σε πατρικίους και πληβείους. Ούτε κινούμαι από ψηφοθηρικές αφετηρίες. Ξέρετε ότι, στο πρόσφατο παρελθόν, υπήρχε υποδομή φιλοξενίας προσφύγων, για 150 άτομα, σε ένα κτήμα δυτικά του Ασπρόπυργου, μακράν του ιστού της πόλης. Κι εκεί, επί σειρά ετών, φιλοξενήθηκαν πρόσφυγες, με την ευθύνη της λειτουργίας του χώρου να την έχει κάποια ΜΚΟ. Δεν ήρθαν να συζητήσουν μαζί μας, για τη συγκεκριμένη υποδομή. Γι΄ αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένα, όσα τους προσάπτω. Ακόμη κι αυτά που, εκ πρώτης όψεως φάνηκαν πολύ σκληρά…