Εκτινάχθηκαν οι online πωλήσεις το α΄ τρίμηνο

Συντακτης: Newsroom ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ: 4΄
Εκτινάχθηκαν οι online πωλήσεις το α΄ τρίμηνο

Ρυθμό ανάπτυξης +282% στην αξία των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του οnline σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με την έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα η Convert Group.

Τη μεγαλύτερη αύξηση ως προς την αξία των ηλεκτρονικών αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο κατέγραψαν τα ποτά και αναψυκτικά με +402%, τα προϊόντα αρτοποιίας με +366%, τα φρέσκα τρόφιμα με +344%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με +313% και τα συσκευασμένα τρόφιμα (+271%). Αύξηση +248% κατέγραψαν τα προϊόντα για κατοικίδια ενώ ακολουθούν τα καλλυντικά και είδη περιποίησης (+239% ), τα χαρτικά και είδη καθαρισμού (+175%) και τα προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά (+97%).

 

Τα παραπάνω στοιχεία κατέγραψε η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. Στο δείγμα του eRetail Audit περιλαμβάνονται 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online σούπερ μάρκετ. Όπως προκύπτει, η συνήθεια των online αγορών από σούπερ μάρκετ εδραιώθηκε με την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης και ήρθε για να μείνει στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή.

 

Η εμφάνιση των πλατφορμών delivery μέσα στο 2020, με το ελάχιστο όριο παραγγελιών να φτάνει ακόμη και στα 5 ευρώ, αλλά και οι πιο συχνές online παραγγελίες από τα νοικοκυριά, μείωσαν κατά 20 ευρώ τη μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ, από 100 ευρώ με το ΦΠΑ στο πρώτο τρίμηνο του 2020. Σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχει φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας, σύμφωνα με την Convert Group, για ακόμη μια φορά πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύτητα της παράδοσής τους, ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημερινότητα.

Aύξηση της εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό κανάλι αντανακλά και ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) επισκέπτη σε πελάτη, ο οποίος έφτασε το 3,8% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το 12μηνο του 2020.

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, σημειώθηκε ρεκόρ με το 36% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις, αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Όπως εξηγεί η Convert Group, η αύξηση αυτή επιβεβαιώνει την σταθερή σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τους λιανεμπόρους της επιλογής τους. Ταυτόχρονα, σημειώνεται μια μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο) στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (25%)  και μια σημαντική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων στην αξία των πωλήσεων που ήρθαν από οργανικά αποτελέσματα (21%).

Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, η τηλεργασία έχει ενισχύσει desktop και laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών. Η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα μάλιστα αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00 εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας και πιθανόν από το σπίτι.

 

Μοιραστείτε το άρθρο