Κύτταρο δημιουργίας με αλυσιδωτές θετικές επιδράσεις στα πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία της περιοχής μπορεί να αποτελέσει η δημιουργία υποδομών γυμνασιακής και λυκειακής μουσικής εκπαίδευσης στην Ελευσίνα, τόνισε στην εισήγησή του ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Γρηγόρης Κοροπούλης, κατά τη συνεδρίαση της 30ης Απριλίου 2015. Στόχος του Δήμου είναι όχι μόνο η ποιοτική λειτουργία των σχολικών μονάδων σε ό,τι αφορά την υλικοτεχνική υποδομή και το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και η διεύρυνση των οριζόντων τους σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας εκπαίδευσης, με την αναζήτηση νέων ποιοτικών στοιχείων και υποδομών εμπλουτισμού του διδακτικού έργου, σε τομείς όπως η αθλητική εκπαίδευση και οι μουσικές σπουδές. Παραθέτουμε την εισήγηση του προέδρου προς τα μέλη και συνεργάτες της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας τους γονείς και εκπρόσωπους των σχολικών φορέων.
Αγαπητοί συνεργάτες .
Ο δήμος μας, με διαχρονικές συλλογικές προσπάθειες των δημοτικών αρχών σε στενή συνεργασία με τη θεσμική εκπροσώπηση της σχολικής κοινότητας, έχει καλύψει ποσοτικά και ποιοτικά το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών της πόλης μας στις βαθμίδες της προσχολικής, Α΄βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης. Από τις πλέον σημαντικές, οι υποδομές της ειδικής εκπαίδευσης, και το νεότευκτο σχολικό συγκρότημα των ΕΕΕΕΚ που για την πόλη μας αποτελεί σημείο αναφοράς και πολιτισμού. Αυτό δε σημαίνει ότι γονείς, δημοτική αρχή, εκπαιδευτικοί και σχολικοί φορείς εφησυχάζουμε ικανοποιημένοι.
Στόχος μας είναι όχι μόνο η ποιοτική λειτουργία των σχολικών μας μονάδων σε ότι αφορά την υλικοτεχνική υποδομή και το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και η διεύρυνση των οριζόντων τους σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας εκπαίδευσης, με την αναζήτηση νέων ποιοτικών στοιχείων και υποδομών εμπλουτισμού του διδακτικού έργου, σε τομείς όπως η αθλητική εκπαίδευση και οι μουσικές σπουδές. Είναι γνωστό σε όλους μας, ότι η οικονομική κρίση έφερε ανατροπές που αναστάτωσαν τη σχολική κοινότητα όπως η κατάργηση του αθλητικού σχολείου. Αντίστοιχα, μια περιοχή όπως το Θριάσιο πεδίο, στο οποίο λειτουργικά συμπεριλαμβάνεται και η Μεγαρίδα, στερούνται των δημόσιων υποδομών γυμνασιακής και λυκειακής μουσικής εκπαίδευσης. Αξιολογώντας την λειτουργία μιας τέτοιας σχολικής μονάδας στη περιοχή μας, μόνο θετικά στοιχεία και επιπτώσεις μπορούμε να καταγράψουμε. Με βασικό στοιχείο το άνοιγμα των επαγγελματικών οριζόντων σε κάθε ταλαντούχο ή ενδιαφερόμενο νέο, η όσμωση των μαθητών και των δασκάλων μιας τέτοιας μονάδας με τα μουσικά πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής μας, μπορεί ν αποτελέσει κύτταρο δημιουργίας με αλυσιδωτές θετικές επιδράσεις στα πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία της. Με αυτογνωσία των κρίσιμων εθνικών στιγμών και των οικονομικών αναγκών που έχουν πλήξει και την παιδεία, καλούμαστε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες ανασύνταξης των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων για την στήριξη, αναβάθμιση και επέκταση του εκπαιδευτικού έργου, με νέες υποδομές και την απαραίτητη στελέχωσή τους. Η ανάγκη τεκμηρίωσης κι επιτυχίας μιας τέτοιας πρωτοβουλίας και ενός θεωρητικά μεγαλόπνοου στόχου, όσο κι αν είναι αυτονόητο, για να ευοδωθεί απαιτεί την συνεργασία και συσπείρωση όλων μας, με επιμονή και σωστό προγραμματισμό.
Για τους δύσπιστους και απαισιόδοξους, επιτρέψτε μου μια σύντομη αναφορά και υπενθύμιση στην εξέλιξη των υποδομών της ειδικής εκπαίδευσης που ξεκίνησε με τον προβληματισμό και την αγωνία μιας μητέρας μέλους μας στη συνεδρίαση του ΔΣ της ένωσης γονέων την περίοδο των σεισμών του Σεπτεμβρίου του 1999 και κατέληξε στη σημερινή εικόνα. Μια εικόνα που 16 χρόνια μετά ξεπερνάει και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις και αποτελεί ασφαλή εκπαιδευτική διέξοδο και στήριγμα για τα παιδιά και της οικογένειες τους. Στα πλαίσια αυτά υποβάλλουμε σήμερα την πρόταση ανάληψης πρωτοβουλιών για την διερεύνηση των αναγκών, των προθέσεων, και των δυνατοτήτων υλοποίησης του στόχου που είναι «Η ίδρυση δημόσιου μουσικού γυμνασίου και Λυκείου» για τα παιδιά του Θριάσιου πεδίου ώστε άλλο ένα κύτταρο πνευματικής και πολιτιστικής αναβάθμισης της περιοχής να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες σχολικές μονάδες. Για το σκοπό αυτό προτείνω τη συγκρότηση ομάδας πρωτοβουλίας αποτελούμενη από τα μέλη της ΔΕΠ, συνεπικουρούμενα κατά περίπτωση από την αρμόδια/ο αντιδήμαρχο, τους προέδρους των σχολικών επιτροπών, και εκπροσώπους των γονέων που με τη θέληση ή την εξειδικευμένη γνώση τους επιθυμούν να συμμετέχουν ενεργά στην όλη οργανωτική προσπάθεια, τις ενέργειες και τις υποστηριχτικές δράσεις μας. Κάθε άλλη σκέψη ή πρόταση, που θα κατατεθεί, θα συζητηθεί συλλογικά, με την προϋπόθεση ότι πρώτοι εμείς ενστερνιζόμαστε κι έχουμε την θέληση και την αντοχή να στηρίξουμε την όλη προσπάθεια.