Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη ημερίδα με θέμα: “παιδικοί σταθμοί – ο πρώτος σταθμός στην αναπτυξη του παιδιού”, που οργάνωσαν οι παιδικοί σταθμοί του Ν.Π.Δ.Δ. Π.Α.Κ.Π.Π.Α. του Δήμου Ελευσίνας την οποία παρακολούθησαν πλήθος κόσμου, γονείς και εκπαιδευτικοί.
Επιστημονικά εμπεριστατωμένες οι ομιλίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του κόσμου
Με αμεσότητα, ήρεμο επιστημονικά λόγο, με συναίσθημα, η κα Αλκμήνη Στάντζου, ψυχολόγος – ψυχαναλύτρια, μίλησε για την αιώνια σχέση μητέρας – παιδιού από όλες τις παραμέτρους.
Για τις διαταραχές στο λόγο, η κα Ειρήνη Κιάμου, παθολόγος λόγου και ομιλίας έθιξε με ακρίβεια όλα εκείνα που κάνουν το παιδί να μην μπορεί να εκφραστεί…..
Στη συνέχεια ο κος Θανασιάς Ευθύμιος, ειδικός γιατρός εργασίας, πιστοποιημένος εκπαιδευτής α΄ Βοηθειών μίλησε άμεσα και παραστατικά για τις πρώτες βοήθειες που μπορούμε να δώσουμε σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.
Για τα όρια – οριοθέτηση των παιδιών η κα Ζωή Σιούτη, κλινική ψυχολόγος, μας ανέπτυξε επιστημονικά την ανάγκη ύπαρξης κανόνων στη ζωή του παιδιού, με τη χρήση φυσικών και λογικών συνεπειών.
Τέλος ο πατέρας Αντώνιος Καλλιγέρης, εκπαιδευτικός και υπεύθυνος διεύθυνσης ποιμαντικής γάμου και οικογένειας απευθύνθηκε στα ζευγάρια, στη σχέση των συντρόφων μεταξύ τους σε σχέση με το παιδί με έναν μοναδικά “πρωτοποριακό” λόγο που άγγιξε όλους…
Στην ημερίδα παρεβρέθηκε ο Δήμαρχος κος Τσουκαλάς Γ., ο αντιδήμαρχος οικονομικών κος Μαυρογιάννης Αθ., ο αντιδήμαρχος Μαγούλας κος Ανδρώνης Χ., από το σύλλογο εθελοντών της πόλης μας πάντα παρών ο κος Καλυμνάκης Γ.
Συμπερασματικά και δίνοντας το στίγμα της φιλοσοφίας που διέπει όλο το παιδαγωγικό πρόγραμμα εδώ και 20 μήνες η προϊσταμένη των παιδικών σταθμών, κα Κολιοφώτη Κατερίνα, παρουσίασε τα σημεία εκείνα που προωθούνται :
Στους παιδικούς σταθμούς της πόλης της Ελευσίνας για το παιδί, ως κέντρο ενδιαφέροντος, επιβάλλεται και προωθείται:
Να περνάει τη μέρα του και να εργάζεται σ΄ ένα χώρο που εξυπηρετεί τις ανάγκες του, χωρίς επέμβαση στα έργα του.
Η τάξη να ανήκει στα παιδιά, που θα τη μοιράζονται με τον/την παιδαγωγό σε συνθήκες ισονομίας και δημοκρατικότητας.
Κάθε παιδί να παίρνει το χρόνο που του χρειάζεται για να τελειώσει μια δραστηριότητα χωρίς να αποθαρρύνεται (σεβασμός στην ατομικότητα, μοναδικότητα).
Να χρησιμοποιεί τα χέρια του ώστε να εξασκείται η λεπτή κινητικότητά του.
να μπορεί να επιλέγει τη δραστηριότητα που επιθυμεί – ελεύθερη βούληση.
Να υπάρχει καθημερινή επαφή με τη φύση κάνοντας περιβαλλοντολογικές δράσεις και δράσεις ανακύκλωσης.
Να καθίσταται δυνατό να ενταχθεί σε ομάδες διαφορετικών ηλικιών (αντιμετωπίζω τον μεγαλύτερο – φροντίζω τον μικρότερο).
Να ενθαρρύνεται στο σεβασμό και στη βοήθεια, προσφέροντας, δίνοντας ο ένας στον άλλον, ακολουθώντας πρότυπα ευγένιας που τους δίνονται βιωματικά.