ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣΕΛΕΥΣΙΝΑΤΟΠΙΚΑ
Δημοφιλές

«Μέκκα» των επενδύσεων στον κλάδο των logistics το Θριάσιο Πεδίο

Χορός εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Μαγούλα

Πόλο έλξης για κεφάλαια ελληνικών και ξένων ομίλων αποτελεί ο τομέας των νέων αποθηκευτικών χώρων. Ο κλάδος των logistics προσελκύει με έντονο τρόπο τα επενδυτικά κεφάλαια, έπειτα από την αναβάθμιση του ρόλου του κατά την περίοδο της πανδημίας, με αποτέλεσμα στην αγορά να κάνουν λόγο για «χορό» εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στον τομέα των εμπορευματικών υποδομών, αλλά και για σημαντικό ενδιαφέρον όχι μόνο από εγχώρια σχήματα, αλλά και διεθνή, ιδίως από τις ΗΠΑ. Το «μέτωπο» που εκτείνεται στις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Θριάσιου δείχνει να αποτελεί τη νέα «Μέκκα» των επενδύσεων στον κλάδο των logistics, παρά το γεγονός ότι επαγγελματίες του χώρου κάνουν λόγο για άνοδο των τιμών και σταδιακή συμπίεση των αποδόσεων.

Στον απόηχο των πρόσφατων ειδήσεων για το νέο logistics center 110 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο απο τη Prodea, το νέο logistics center του ομίλου Φουρλή στην Ελευσίνα και την επένδυση 6.800τμ. της Trastor αξίζει να αναφερθεί οτι σημαντικό ρόλο στις «μπίζνες» αυτές διαδραματίζει, μεταξύ άλλων «παικτών» (π.χ. εγχώριων ΑΕΕΑΠ) το αμερικανικό fund της HIG Capital. Το fund διαθέτει ήδη παρουσία στον εγχώριο κλάδο των logistics, καθώς απέκτησε πέρυσι πλειοψηφικό ποσοστό της MAKIOS Logistics. Το fund φέρεται να προωθεί επενδυτικό πλάνο που ξεπερνά συνολικά, στην παρούσα φάση γιατί έπονται και νέες κινήσεις, τα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ.

Δείτε επίσης: Θριάσιο πεδίο… «δόξης λαμπρόν» για τις επενδύσεις logistics

Η HIG, έχοντας προχωρήσει στην εξαγορά των δανείων της Χαλυβουργίας Ελλάδος, σχεδιάζει τη δημιουργία logistics center 100.000 τ.μ. στο οικόπεδο της Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο, προβλεπόμενης επένδυσης της τάξεως των 100 -150 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, προ ημερών μόλις εγκρίθηκε η εξυγίανση της «Χαλυβουργίας», ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την μεγάλη επένδυση στην περιοχή.

Επιπρόσθετα, στις αρχές Ιουνίου 2022 εγκρίθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων η υπαγωγή επενδυτικού σχεδίου της επιχείρησης «ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε.» στο καθεστώς ενίσχυσης της Γενικής Επιχειρηματικότητας. Η επένδυση αναφέρεται στην «Δημιουργία μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (Third Party Logistics)» στη Δημοτική Ενότητα Ασπροπύργου του Δήμου Ασπροπύργου, της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, της Περιφέρειας Αττικής, συνολικού επιλέξιμου κόστους ίσου με 17.900.024,00 ευρώ και συνολικού ενισχυόμενου κόστους ίσου με 17.900.024,00 ευρώ. Το ποσό ενίσχυσης με τη μορφή της ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ανέρχεται σε 5,37 εκατ. ευρώ περίπου ενώ οι νέες θέσεις εξαρτημένης εργασίας που θα δημιουργηθούν από την υλοποίηση της επένδυσης ανέρχονται σε 20. Πρόκειται για συνολική επένδυση της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ επί ακινήτου 20 χιλ. τ.μ. περίπου.

Να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2021 το ΥΠΕΝ αποφάσιζε ότι «προεγκρίνεται η καταρχήν χωροθέτηση ΕΠΣ, καθώς και οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης και οι προτεινόμενοι όροι και περιορισμοί δόμησης, της εταιρείας ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε., σε περιοχή συνολικής εκτάσεως εμβαδού 45.974,63τ.μ., που βρίσκεται στην θέση ΔΥΟ ΠΕΥΚΑ του Δήμου Ασπροπύργου, της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής». Στόχος είναι η δημιουργία κέντρου αποθήκευσης και διανομής.

Από κει και πέρα, η HIG φέρεται, κατά πληροφορίες, να είναι ένα «βήμα» πριν την εξαγορά, αν δεν το έχει ήδη πράξει, δραστηριότητας εταιρείας στον χώρο των ψυγείων, έναντι 20 εκατ. ευρώ για το σύνολο των μετοχών της. Με τον τρόπο αυτό η HIG εκτός των αποθηκευτικών χώρων θα βάλει και τον τομέα ψυγείων στο χαρτοφυλάκιό της.

Είναι σαφές ότι η HIG τσεκάρει τον κλάδο καθώς είχαν κυκλοφορήσει πρόσφατα σενάρια και για άλλους πιθανούς «στόχους» της. Κατά πληροφορίες μάλιστα, έπονται και νέες κινήσεις – συμφωνίες από πλευράς του ισχυρού fund.

Αναφορικά με τις περιοχές που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον, παρατηρείται μπαράζ επενδύσεων στη Δυτική Αθήνα (Ασπρόπυργος, Μαγούλα), μια τοποθεσία υψηλής προστιθέμενης αξίας για τις εταιρείες 3PL, λόγω της εγγύτητας με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και την πρόσβαση στον αστικό ιστό, προκειμένου να εξυπηρετείται η παράδοση και η τροφοδοσία. Επενδύσεις αναμένονται και σε άλλες περιοχές, όπως τα Μέγαρα, ενώ τα Οινόφυτα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για υπηρεσίες απλής αποθήκευσης, ενώ και ο Βοτανικός κρίνεται κατάλληλος για την ανάπτυξη της αγοράς του τελευταίου μιλίου (last mile).

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button
ΘΡΙΑΣΙΟ