Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων διεθνούς ενδιαφέροντος που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ.
Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα εκτιμάται πως δεσμευτικές προσφορές αλλά και ανάδειξη προτιμητέου επενδυτή για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας θα υπάρξουν μέχρι το φθινόπωρο, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσει και ο λιμένας Ηγουμενίτσας. Παράλληλα στα τέλη Ιουλίου έχει προσδιοριστεί η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον λιμένα Ηρακλείου, χωρίς να αποκλείεται μικρή παράταση, ενώ ήδη προετοιμάζεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου. Παράλληλα αξιολογούνται οι προοπτικές αξιοποίησης για μικρότερα λιμάνια και μαρίνες, όπως στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας.
Το ΤΑΙΠΕΔ, για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης, προεπέλεξε και τα τέσσερα ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα και για την υποπαραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β΄ του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας προεπέλεξε τα τέσσερα από τα πέντε (αποκλείστηκε η Pfic Ltd συμφερόντων Λαυρεντιάδη). Για τον διαγωνισμό για το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας προέκρινε επτά από τα εννέα επενδυτικά σχήματα. Οι επενδυτές έχουν λάβει πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room) όπου θα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με το κάθε περιουσιακό στοιχείο και η διαδικασία προχωρά. Στον διαγωνισμό για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης προκρίθηκαν η Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία της Cameron με την Goldair Cargo και την Bollore Africa Logistics, η κοινοπραξία της International Port Investments Alexandroupolis (η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες ΓΕΚ Τέρνα, Black Summit Financial Group, Euroports και EFA Group) και ο ΟΛΘ.Για την υπο-παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, στη Β’ φάση πέρασαν η Quintana, η Ενωση Εταιρειών Imerys, Goldair και IMG, η κοινοπραξία International Port Investments Kavala (Black Summit-EFA Group και ΓΕΚ Τέρνα) και ο ΟΛΘ.Για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας προκρίθηκαν η Attica A.E. Συμμετοχών, η Portek International, η Quintana, η Αιγαίον Οϊλ, η κοινοπραξία της Archirodon με την ANEK και την Trident Hellas, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed με τις Μινωικές Γραμμές και, τέλος, ο ΟΛΘ.
Παράλληλα προ διμήνου προκηρύχθηκε και ο διεθνής δημόσιος διαγωνισμός για την εξαγορά του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ). Η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει προσδιοριστεί για τις 30 Ιουλίου, επομένως με βάση τη μέχρι στιγμής εμπειρία η ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται για τα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2022. Ξένες εταιρείες κρουαζιέρας, ο ελληνικός όμιλος ΑΒΙΑΡΕΠΣ, συμφερόντων του ομίλου Γ. Γρύλου, ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, η Attica A.E. Συμμετοχών και η ΓΕΚ Τέρνα αναφέρονται στην αγορά μεταξύ των δυνητικών ενδιαφερομένων για την εξαγορά του 67% του ΟΛΗ.Να σημειωθεί ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται να βγει σε δημόσιο διεθνή διαγωνισμό και το λιμάνι του Βόλου.
Στην περίπτωση του Βόλου αναμένεται απόφαση του ΥΠΕΘΑ σχετικά με την ανάπτυξη ναύσταθμου στο λιμάνι (ακριβής προσδιορισμός έκτασης), ώστε να μπορέσει να γίνει η δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.Παράλληλα εξετάζεται, σύμφωνα με το επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ που δημοσιεύτηκε στις αρχές Μαΐου, η δυνατότητα αξιοποίησης κάποιων από τους μικρούς λιμένες ή και μαρίνες του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Η διερεύνηση αυτή αφορά στην παρούσα στιγμή τη μαρίνα για Mega-Yacht και τη μαρίνα Σπηλιάς εντός του κεντρικού λιμένα του Οργανισμού και τον μικρό λιμένα της Λευκίμμης, σημειώνει το ΤΑΙΠΕΔ. Υπενθυμίζεται πως το χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει ακόμα τους Οργανισμούς Λιμένος Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Κέρκυρας και Πάτρας. Ολοι οι Οργανισμοί αυτοί έχουν μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση των αντίστοιχων λιμανιών έως το 2062. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών τους καθώς και το δικαίωμα, αν κριθεί προτιμότερο, να (υπο)παραχωρεί λιμενικές δραστηριότητες και εγκαταστάσεις στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, όπως έγινε στην περίπτωση της Καβάλας.