ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πιερρακάκης: Κάθε πολίτης γλίτωσε από 55 ουρές το 2021

«Η ψηφιακή μετάβαση είναι μια στρατηγική που έχει οικονομικό αποτύπωμα. Βοηθά την παραγωγικότητα, μειώνει τα διοικητικά βάρη που κοστίζουν στο ΑΕΠ», ανέφερε κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού στη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και πρόσθεσε ότι η ψηφιακή μετάβαση είναι και μια κοινωνική, μια λαϊκή πολιτική. «Είναι ένας μηχανισμός μείωσης ανισοτήτων, πρόσβασης στο κράτος και είναι ένας κοινωνικός ανελκυστήρας», είπε ο υπουργός και τόνισε ότι η μεγάλη επιτάχυνση που συντελείται με τις νέες τεχνολογίες, θα οδηγήσει σε μεγάλες αλλαγές, και γι΄ αυτό δεν επιτρέπεται να χάσουμε χρόνο.

«Αν κρατάω κάτι από το 2021, είναι η βραδιά της 11ης προς τη 12η Ιανουαρίου, στο κτίριο της πολιτικής προστασίας, όπου ήταν η βραδιά πριν ξεκινήσει το εθνικό σύστημα εμβολιασμού, όπου δεκάδες μηχανικοί του ελληνικού δημοσίου, στελέχη του ελληνικού στρατού, στελέχη της πολιτικής προστασίας, του υπουργείου Υγείας, του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, των συνεργαζόμενων εταιρειών, δεν κοιμήθηκαν όλο το βράδυ προκειμένου το σύστημα να δουλέψει καλά στις 7 το πρωί. Και αυτό είναι η μεγαλύτερη αντανάκλαση των δυνατοτήτων μας, είναι η μεγαλύτερη πηγή αισιοδοξίας για το σύνολο των δυνατοτήτων των νέων ανθρώπων, των νέων Ελληνίδων και Ελλήνων, συνολικά στη χώρα μας, εντός και εκτός. Έχουμε κάθε δυνατότητα να φανούμε αντάξιοι των νέων δυνατοτήτων που έχει αυτή η χώρα, ακριβώς γιατί έχουμε αυτά τα πρόσωπα που έδειξαν τις δυνατότητές τους στο πεδίο», είπε ο υπουργός.

Αναφερόμενος σε όσα συντελέστηκαν στην εποχή του Covid, ο υπουργός είπε ότι έγινε μια πολύ γρήγορη, μια βίαιη μετάβαση σε ψηφιακά μέσα και πλέον η Ελλάδα, ειδικά στο κομμάτι των ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών, κατάφερε να καλύψει μια μεγάλη απόσταση που την χώριζε από άλλες χώρες.

Ιδίως για τις ψηφιακές συναλλαγές, δηλαδή για την πρόσβαση του πολίτη στο κράτος αλλά και τα στοιχεία που έχει το κράτος, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είπε ότι:

-το 2018 είχαμε 8,8 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, «δηλαδή το 2018 είχαμε 8,8 εκατομμύρια ουρές οι οποίες δεν έλαβαν χώρα με φυσικό τρόπο αλλά χρησιμοποιήθηκαν ψηφιακά μέσα και εξυπηρετήθηκε ο κόσμος».

-το 2019, έγιναν 34.000.000 ψηφιακές συναλλαγές

-το 2020 έγιναν 94.000 ψηφιακές συναλλαγές

-τα σημερινά στοιχεία για το 2021, δείχνουν πως έγιναν 490.000.000 ψηφιακές συναλλαγές, «περίπου δηλαδή 55 ουρές γλυτώσαμε για κάθε ενήλικο πολίτη της χώρας, 55 ουρές που δεν έγιναν ειδικά σε περίοδο πανδημίας».

«Αυτό δείχνει πόσο πολύ ανάγκη έχει ο κόσμος αυτές τις αλλαγές στο δημόσιο, στις ψηφιακές υπηρεσίες», είπε ο κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε ότι «η μετάβαση από τις 501 υπηρεσίες του gov.gr στις 1304 που έχουμε σήμερα, μέσα σε 21 μήνες, δείχνει και τις ανάγκες αλλαγής κλίμακας σε σχέση με το ποια είναι αυτή η ψηφιακή υπηρεσία που έχουμε ανάγκη».

Το χαμένο έδαφος κερδίζεται, η βελόνα κινείται, είπε ο υπουργός και επισήμανε πως αν προστεθούν σε αυτή την εξίσωση οι τηλεπικοινωνίες, μπορεί κανείς να καταλάβει ότι η Ελλάδα ήταν από τις τρεις πρώτες χώρες που έκαναν τη μετάβαση στα δίκτυα πέμπτης γενιάς και να δει ότι η Ελλάδα είναι 25η στον κόσμο στην κινητή τηλεφωνία, αλλά να διαπιστώσει και ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στη σταθερή τηλεφωνία, όπου η Ελλάδα είναι 100η στον κόσμο, καθώς εδώ και πολλά χρόνια δεν έγιναν επενδύσεις που έπρεπε να προχωρήσουν. «Χρειαζόμαστε μια αποχαλκοποίηση του δικτύου αλλά δεν παύουμε να είμαστε 100οι στον κόσμο. Περίπου, από 4,8 εκατομμύρια δυνητικές γραμμές οπτικής ίνας, σήμερα έχουν καλυφθεί περίπου 700.000», είπε, προσθέτοντας ότι και σε αυτόν τον τομέα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα από τους παρόχους.

«Μένουν να γίνουν ακόμα πολλά. Πολλές υπηρεσίες θα τις βλέπουμε εβδομάδα με την εβδομάδα. Ψηφιακές μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, νέο σύστημα στις μεταβιβάσεις ακινήτων για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος, ίδρυση ατομικής επιχείρησης, προληπτική ιατρική, έξυπνες πόλεις», ανέφερε και υπογράμμισε ότι το 2022 θα είναι η χρονιά των έξυπνων πόλεων, καθώς 320 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ θα κατευθυνθούν σε έργα που θα επιτρέψουν και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να κάνει αυτό το άλμα. «Το 2022 θα είναι η χρονιά που θα παρουσιαστεί το μητρώο διαδικασιών του ελληνικού κράτους, που για πρώτη φορά το ελληνικό κράτος θα καταγράψει το σύνολο των διαδικασιών για κάθε είδους αλληλεπίδραση με τον πολίτη και την επιχείρηση σε ένα σημείο και όποιος δεν τηρεί αυτό που είναι εκεί, προφανώς θα υπάρχουν συνέπειες», είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης και τόνισε ότι η καταγραφή αυτή θα επιτρέψει την απλοποίηση διαδικασιών, ώστε «να ξεφύγουμε από περιττές διαδικασίες του ελληνικού κράτους».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος κάλεσε τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης να απαντήσει για το ζήτημα του κόστους των τηλεπικοινωνιών, καθώς η Ελλάδα σήμερα είναι η πιο ακριβή χώρα στην ΕΕ στο κόστος των τηλεπικοινωνιών και κινητής τηλεφωνίας. «Αυτό είναι κρίσιμο ζήτημα που αναστέλλει και την εξυπηρέτηση του πολίτη», είπε ο Σωκράτης Φάμελλος που κάλεσε την κυβέρνηση να πει τι θα κάνει δεδομένου ότι υπάρχουν σοβαρά στοιχεία για την ύπαρξη καρτέλ.

Ο Κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στην τελευταία έρευνα της ΕΕ, για το δείκτη DESI, «για τον οποίο έχουμε επιφύλαξη γιατί ασχολείται μόνο με την οπτική ίνα και δεν είναι τεχνολογικά ουδέτερος», όπως είπε, και ζήτησε από τον ΣΥΡΙΖΑ να δει το κόστος που σε πολλές χώρες έχει πέσει. «Ένας από τους λόγους που αυτό έχει συμβεί, και θα το δούμε να συμβαίνει ακόμα περισσότερο, είναι η πολιτική του υπουργείου Οικονομικών γιατί φέτος ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι από την επόμενη χρονιά καταργείται το τέλος κινητής τηλεφωνίας στους κάτω των 30 ετών και αποκλιμακώνεται στους υπόλοιπους, που ήταν από 12% έως 20%, και επί των ημερών σας, και πλέον πάει στο 10%», είπε ο υπουργός και επισήμανε ότι η ρύθμιση των αγορών είναι δουλειά των ανεξάρτητων αρχών. «Εμείς επικουρούμε το έργο τους, δίνοντάς τους τα κατάλληλα θεσμικά εργαλεία», ανέφερε ο Κ. Πιερρακάκης που επισήμανε την εισαγωγή του κώδικα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Σχετικά Άρθρα

Εγγραφή
Notify of

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
ΘΡΙΑΣΙΟ