Πρώτη και με διαφορά από τις άλλες πόλεις της Ελλάδας, στη λίστα με την μεγαλύτερη κατανάλωση παγωτού, βρίσκεται η Θεσσαλονίκη.
«Το παγωτό προτιμάται σε ποσοστό 80% σε σχέση με τα υπόλοιπα γλυκά το καλοκαίρι, σε όλες του τις μορφές από χύμα μέχρι παγωτό τούρτα, ξυλάκι, χωνάκι και η Θεσσαλονίκη συγκριτικά με το πληθυσμό της έχει τη μεγαλύτερη κατανάλωση παγωτού» ανέφερε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου ο Γιάννης Γλυκός πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ζαχαροπλαστών Ελλάδος.
Η λίστα με τις προτιμήσεις του κόσμου συμπεριλαμβάνει τη σοκολάτα, και «ακολουθούν με μεγάλη διάφορα τα λευκά γλυκά και ακόμη πιο πίσω στην κατάταξη τα σιροπιαστά, που θα πάρουν πάλι τα πάνω τους το χειμώνα», όπως λέει ο κ. Γλυκός.
Εξ αιτίας των νέων συνθηκών και των ανατιμήσεων σε αρκετά προϊόντα, η συγκεκριμένη αγορά επηρεάστηκε κι αυτή και «το ένα κιλό δεν είναι η συνηθισμένη παραγγελία», όπως λένε οι ζαχαροπλάστες, ενώ συρρικνωθήκαν οι μπάλες παγωτού με τις μερίδες να είναι μικρότερες ακόμη και στο κυπελάκι.
Ο κ Γλυκός ωστόσο, ελπίζει να κρατηθεί ζωντανή η αγορά για να καταφέρουν τα ζαχαροπλαστεία να βγάλουν το καλοκαίρι κι όπως επισημαίνει μέχρι στιγμής προσπαθούν να απορροφούν τις ανατιμήσεις και να μην επιβαρύνουν με μεγάλες αυξήσεις τους λάτρεις παγωτού και γλυκού.
Και μπορεί το παγωτό σοκολάτα ή το παγωτό βανίλια να ήταν το μεγάλο δίλημμα της προηγουμένης γενιάς , τα τελευταία χρόνια όμως οι γεύσεις παγωτού είναι πάρα πολλές, ιδιαίτερες και σε αρκετές περιπτώσεις μικρές ή μεγαλύτερες υπερπαραγωγές, με τουλάχιστον εξήντα επιλογές σε συνοδευτικά.
Ο Στέλιος Ρίμπας που διατηρεί δύο καταστήματα με παγωμένο γιαούρτι και παγωτό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι αυτό που φέτος σαρώνει και ξετρελαίνει τους τουρίστες είναι η γεύση καρπούζι.
«Οι τουρίστες αναζητούν και αγαπούν ότι μυρίζει και έχει γεύση από Ελλάδα. Το παγωμένο γιαούρτι ελληνικό προϊόν και μάλιστα με γεύση καρπούζι είναι αυτό με το οποίο δεν προλαβαίνουμε φέτος να γεμίζουμε τη βιτρίνα. Όσοι ξέρουν το καρπούζι ως φρούτο, το έχουν γευτεί μετά το μεσημεριανό τους στο ελληνικό τραπέζι, ξετρελαίνονται στη ιδέα να το δοκιμάσουν και σε μορφή παγωμένου γιαουρτιού και κάθε μέρα η συγκεκριμένη γεύση είναι sold out» σημειώνει ο κ Ρίμπας.