Τα ΑΕΙ επιστρέφουν στη διά ζώσης λειτουργία

Συντακτης: Newsroom ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ: 4΄
Τα ΑΕΙ επιστρέφουν στη διά ζώσης λειτουργία

Τα πανεπιστήμια επιστρέφουν στη διά ζώσης λειτουργία. Αυτό αναφέρει η ανακοίνωση της Συνόδου Πρυτάνεων ύστερα από την χθεσινή μακρά έκτακτη συνεδρίασή της.

Στη Σύνοδο προσεκλήθησαν και συμμετείχαν, σε μέρος της συζήτησης, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Παιδείας αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης κ. Άγγελος Συρίγος.

«Η Σύνοδος διαβεβαιώνει ότι τα Πανεπιστήμια της χώρας επισπεύδουν την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στο πλαίσιο που πρόκειται να οριστεί από την πολιτεία. Άλλωστε η Σύνοδος έχει ήδη εκφράσει ομόφωνα την ανάγκη της επιστροφής, από τον περασμένο Ιούλιο» δηλώνει η Σύνοδος.

Η υπουργός διαβεβαίωσε ότι «θα προχωρήσει ταχύτητα η έκδοση της ΚΥΑ που θα διέπει τη δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία. Επιπλέον ενημέρωσε τη Σύνοδο για τη διάθεση 400 νέων θέσεων ΔΕΠ στα πανεπιστήμια», προσθέτει η Σύνοδος επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ της σημερινής Καθημερινής.

Οι πρυτάνεις όλο το προηγούμενο διάστημα, ενόψει της έναρξης του νέου ακαδημαϊκού έτους, είχαν εκφράσει επιφυλάξεις για το εάν τα πανεπιστήμια με τις ελλιπείς υποδομές τους μπορούν να υποδεχθούν όλους τους φοιτητές στα αμφιθέατρα. Ενδεικτικά είχε λεχθεί, και σε κυβερνητικά στελέχη, ότι το κατάλληλο μείγμα είναι τα ΑΕΙ να λειτουργήσουν διά ζώσης αλλά να έχουν και τη δυνατότητα για εξ αποστάσεως μαθήματα, ιδίως στα θεωρητικά. Επίσης, ανησυχία υπάρχει μεταξύ των πανεπιστημιακών για το πώς θα γίνει ο έλεγχος των πιστοποιητικών των φοιτητών.

Οι ίδιες ενστάσεις διατυπώθηκαν κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, η οποία αποδείχθηκε μακρά, ενώ το παρασκήνιο λέει ότι πολλοί πρυτάνεις απούσης της κ. Κεραμέως ξιφούλκησαν κατά της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά όταν η υπουργός ήταν παρούσα έριξαν τους τόνους. Μάλιστα, επισημάνθηκε η «αφωνία» εκείνων που φέρονται προσκείμενοι στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην τοποθέτησή της εστίασε στα υψηλά ποσοστά ανοσίας των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας (73,5% στους φοιτητές και 91% στους πανεπιστημιακούς). Παράλληλα, τόνισε προς πάσα κατεύθυνση ότι έχουν εξασφαλισθεί 2,6 εκατ. ευρώ για την πρόσληψη –με ταχείες διαδικασίες– προσωπικού για τον έλεγχο των πιστοποιητικών, και έχει δοθεί ψηφιακή πλατφόρμα για τον ίδιο σκοπό. Επίσης, σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας θα εγκατασταθούν μονάδες εμβολιασμού στα ΑΕΙ. Επιπλέον, υποσχέθηκε 400 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ στα ΑΕΙ.

Ως προς τη Σύνοδο, έγινε σαφής προσπάθεια από το τριμελές προεδρείο της να υπάρξει ομόφωνη ανακοίνωση, η οποία εκ των πραγμάτων θα ήταν ολιγόλογη, υπέρ της διά ζώσης λειτουργίας και των εμβολιασμών των φοιτητών. Οι επικρίσεις που δέχονταν οι πανεπιστημιακοί οι οποίοι ζητούσαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ήταν πως όλη η κοινωνία έχει «ανοίξει» μετά την παρατεταμένη καραντίνα, ενώ οι ίδιοι αρνούνταν παρά τα υψηλά ποσοστά εμβολιασμού. Επίσης, εκτοξεύονταν βέλη εναντίον τους και πως με τα τηλεμαθήματα επιδίωκαν τη… βολή του γραφείου τους.

Από την πλευρά της πάντως, η Εκτελεστική Γραμματεία της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), παρότι ανέφερε ότι «μετά από σχεδόν τρία εξάμηνα με τηλεδιδασκαλία και κλειστά τα πανεπιστήμια, θα πρέπει να επανέλθουμε σε εκπαιδευτική διαδικασία με φυσική παρουσία των φοιτητών και των καθηγητών στα αμφιθέατρα», επιτίθετο στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωσή της: «Η Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ θεωρούσε ακατανόητη και ανεδαφική τη θέση του υπουργείου για “διά ζώσης εκπαίδευση των φοιτητών (σε ποσοστό 100%) και στη μέγιστη πληρότητα των αιθουσών”, όταν σε πολλές περιπτώσεις η πληρότητα ξεπερνά το 100% (με ορθίους στις αίθουσες), πολλές αίθουσες δεν έχουν εξαερισμό ή υπάρχει αδυναμία τακτικού καθαρισμού, και όταν σε άλλους χώρους συγκέντρωσης ατόμων ορίζεται πληρότητα 50%-80% (όπως στα θεάματα)». Οπως τόνισαν πάντως πανεπιστημιακοί, έχει ενδιαφέρον ότι η πλειοψηφία της ΠΟΣΔΕΠ ανήκει στην παράταξη ΑΣΚΕΥ στην οποία μετέχουν γνωστοί καθηγητές των ιατρικών σχολών της χώρας.

Μοιραστείτε το άρθρο