Oι πληρωμές των πρώτων δικαιούχων για την επιδότηση στο ηλεκτρικό ρεύμα (Power Pass) έχουν ολοκληρωθεί.
Υπάρχουν δύο κατηγορίες δικαιούχων, οι οποίοι δεν έχουν πάρει ακόμα το ποσό που δικαιούνται. Συνολικά έγιναν 2,9 εκατομμύρια αιτήσεις για το Power Pass και εγκρίθηκαν 2,5 εκατομμύρια.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πλατφόρμα έχει κλείσει και δεν μπορεί κανείς να κάνει ούτε διορθώσεις, ούτε νέα αίτηση.
Αν και δεν υπάρχουν ακόμη επίσημα στατιστικά στοιχεία, περίπου 400.000 αιτήσεις απορρίφθηκαν, για τους εξής λόγους σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό OPEN:
- Ο καταναλωτής έχει σταθερό τιμολόγιο χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής
- Η επιβάρυνση στον λογαριασμό του καταναλωτή για τη ρήτρα αναπροσαρμογής ήταν κάτω από 30 ευρώ
- Ο καταναλωτής έχει κοινωνικό τιμολόγιο και έχει επιδοτηθεί ήδη 95%-100%.
- Δήλωση επαγγελματικής έδρας αντί για πρώτης κατοικίας
- Έτσι, οι πληρωμές που θα ακολουθήσουν, θα αφορούν στους δικαιούχους των οποίων οι αιτήσεις τους βρίσκονταν την Παρασκευή ακόμα υπό εκκαθάριση, ενώ θα γίνει και η πληρωμή για τον Ιούνιο σε όσους έλαβαν εκκαθαριστικό λογαριασμό ρεύματος τον προηγούμενο μήνα. Πιο αναλυτικά,
Για τους δικαιούχους που δεν πληρώθηκαν ακόμα, αφού οι αιτήσεις τους ήταν ακόμα υπό εκκαθάριση θα πρέπει να γίνει έλεγχος των στοιχείων και θα πληρωθούν με το επόμενο κύμα πληρωμών, το οποίο πιθανότατα θα ολοκληρωθεί μέσα στην εβδομάδα.
Με βάση τις αιτήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί στην πλατφόρμα Power Pass το επόμενο διάστημα θα ληφθούν από τους παρόχους ενέργειας τα στοιχεία για τους λογαριασμούς που έχουν εκδοθεί εντός Ιουνίου. Οι λογαριασμοί του Ιουνίου θα συσχετιστούν με τις δηλώσεις κύριας κατοικίας και φοιτητικής κατοικίας που έχουν ήδη δηλώσει οι δικαιούχοι για τον μήνα Μάιο στην πλατφόρμα. Αμέσως μετά, θα επανυπολογιστεί το σύνολο της ενίσχυσης για την περίοδο από 1η Δεκεμβρίου έως 30 Ιουνίου, και το επιπλέον ποσό θα καταβληθεί το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Τι σημαίνει το αρνητικό ποσό στο Power Pass
Αντιδράσεις υπάρχουν για τα ιδιαιτέρως χαμηλά ποσά που έλαβαν οι δικαιούχοι, όμως αντιδράσεις έχει προκαλέσει και το γεγονός ότι ορισμένοι δικαιούχοι είδαν αντί για επιστροφή χρημάτων, ένα αρνητικό ποσό.
Αυτό σημαίνει ότι οι επιδοτήσεις στους λογαριασμούς από το κράτος μαζί με τις εκπτώσεις των παρόχων υπερκάλυψαν το αυξημένο κόστος την περίοδο από την 1η Δεκεμβρίου 2021 έως τις 31 Μαΐου του 2022, όμως το αρνητικό ποσό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πληρώσει κάτι ο καταναλωτής, αλλά δεν πρέπει να περιμένει και επιστροφή χρημάτων.